Zou jij ook wel wat meer cliënten willen?

Als je net bent als de andere spirituele ondernemers waar ik mee werk dan vind je het waarschijnlijk wel fijn om er wat nieuwe cliënten bij te krijgen, toch? Helaas is het daadwerkelijk aantrekken van meer cliënten is voor veel mensen niet zo makkelijk. 

Daarom geef ik je 3 tips die je kunt toepassen om jouw bedrijf te laten floreren.

Tip 1: weet hoeveel cliënten je wilt hebben!

Wat is ‘meer cliënten‘ eigenlijk? Is ‘meer cliënten’ 1 extra cliënt of 10?
 Als je niet weet wat je precies wilt, kun je het ook nooit creëren.
 Zo werkt het met de wet van aantrekkingskracht en zo werkt het ook in het ondernemerschap! Zorg dus dat je precies weet wat je wilt bereiken!
Natuurlijk ben je geen ondernemer geworden, omdat je rijk wilt zijn. Je bent ondernemer geworden omdat je een passie hebt en graag andere mensen wilt helpen.
Andere mensen helpen is echter geen concreet doel, het is niet iets dat je kunt meten. De impact die je hebt, kun je alleen afmeten aan je omzet en de hoeveelheid mensen die je helpt. 
Je kunt je voorstellen dat de impact van een coach die €50.000 per jaar verdient waarschijnlijk groter is dan de impact van een coach die €1000 per jaar verdient, simpelweg omdat de eerste coach 50 X zoveel sessies heeft verkocht.
Om helder te krijgen wat jij nodig hebt om je doelen te bereiken kun je berekenen hoeveel sessies je per dag moet geven en hoeveel cliënten daarvoor nodig zijn.
Je doet dat op de volgende manier:

–   Hoeveel wil je de komende maand verdienen: €        (bijvoorbeeld €2000)

-   Hoeveel wil je dan per week verdienen? €                  (bijvoorbeeld €500)

-   Hoeveel dagen wil je per week werken?                      (bijvoorbeeld 5 dagen per week)

–   Wat moet je per dag verdienen? €                              (bijvoorbeeld €500 / 5 dagen is €100 per dag)

-   Wat vraag je per sessie? €                                           (bijvoorbeeld €100)

-   Hoeveel sessies moet je per week geven?                  (bijvoorbeeld €500 / €100= 5 sessies per week)

–   Hoeveel sessies heb je nu per week?                          (bijvoorbeeld 2)

–   Hoeveel nieuwe mensen heb je nog nodig?               (bijvoorbeeld 5-2= 3 nieuwe mensen)


Als je weet wat er nodig is om je doelen te bereiken, kun je echt gaan focussen. Je weet dat als je maandag aan het werk gaat je die dag €100 euro wilt verdienen en eigenlijk 1 sessies zou moeten geven.
Is dat niet zo? Dan weet je dat je die dag ervoor gaat zorgen dat dat wel zo is! Je gaat geen koffie drinken met vriendinnen of een dagje winkelen in Utrecht. Je neemt jezelf en je idealen serieus en gaat ervoor zorgen dat je aan je marketing werkt en contact gaat maken met potentiële cliënten, zodat je een nieuwe klant krijgt.

9

Geloof je niet in doelen stellen?

Ik ook niet!
Lees mijn artikel ‘Doelen stellen werkt niet’ om daar meer over te lezen en te leren wat je wel kunt doen.

Tip 2: weet waar jouw cliënten zich bevinden!

Het krijgen van nieuwe cliënten is vaak niet makkelijk. Toch is het principe van nieuwe cliënten krijgen wel simpel (simpel maar niet makkelijk dus): als je 2 X zoveel cliënten wilt hebben, moet je met 2 X zoveel prospects in contact komen. 
 
Als jij meer cliënten wilt, is het belangrijk dat jij weet waar jouw cliënten zich bevinden zodat jij zelf naar hen toe kunt gaan!
 Zorg dus dat je weet waar jij jouw cliënten kunt ontmoeten. Op die manier hoef je niet te wachten tot zij contact opnemen met jou, maar kun jij contact opnemen met hen!
 
Ik ken een groep enthousiaste spirituele ondernemers die dit jaar in actie komen en hun cliënten gaan opzoeken!
 Dat zijn namelijk de ondernemers die gaan deelnemen aan de gratis Business  Breakthrough Intensive en gaan leren waar ze hun cliënten kunnen vinden.
 Wil jij ook actief aan de slag en zelf verantwoordelijkheid nemen voor jouw succes? Kom dan ook naar de Business Breakthrough Intensive en leer waar jij jouw cliënten kunt ontmoeten! KLIK HIER om je in te schrijven voor de BBI

Tip 3: weet hoeveel mensen je moet benaderen!

Helaas is het niet zo dat iedere potentiële cliënt die jij ontmoet ook meteen bij jou een dienst afneemt. Vaak moet je een aantal mensen spreken voordat er 1 persoon ja zegt.
We noemen dit je conversiegetal. Als jij bijvoorbeeld 15 mensen enthousiast over jouw dienst verteld, dan kan het zijn dat je met 10 van hen een verkoopgesprek hebt. Van de 10 nemen er mogelijk 5 uiteindelijk bij jou een dienst af. Je conversie is dan 15/5 of 3:1.
Met een conversie van 3:1 moet je dus met 3 nieuwe mensen in contact komen om 1 nieuwe klant te krijgen. Het is belangrijk dat je voor jezelf weet wat jouw conversie is, omdat je dan kunt inplannen met hoeveel potentiële cliënten je per dag contact op gaat nemen.
Voor nu kun je besluiten om contact op te nemen met 15 nieuwe mensen per week en kijken wat daar uitkomt. Dat betekent dat je in een maand 60 nieuwe mensen moet ontmoeten. De wet van totale kans stelt dat, hoe meer mensen jij benadert, hoe meer cliënten je zult krijgen. Dus ga er voor! Heb je geen idee hoe je in contact kunt komen met 60 van jouw potentiële cliënten? Kom dan naar de BBI. Tijdens de BBI leer jij de Klanten Werven Vanuit Verbinding Formule en krijg je van mij praktische tips die je al tijdens de training kunt toepassen om in direct in contact te komen met je prospects. Je kunt je nu gratis inschrijven voor de BBI via de link hier onder: 
KLIK HIER om je in te schrijven voor de BBI

Tot slot

Faalangst en angst voor afwijzing zijn de grootste angsten van ondernemers.
Faalangst zorgt ervoor dat je geen doelen durft te stellen, uit angst dat je ze niet haalt.
 Angst voor afwijzing zorgt ervoor dat je niet je hoofd boven het maaiveld uit durft te steken en dat je je klein houdt.
 
Onthoud goed: alleen door uit je comfort-zone te gaan, kun je groeien! Zie dus je angsten onder ogen en streef je dromen na!
Ga eens voor jezelf na: hoe belangrijk is het voor jou om te kunnen leven van je onderneming? Op een schaal van 1 tot 10, hoe graag wil jij een bloeiend bedrijf creëren? Zou je het wel leuk vinden, of is het voor jou van levensbelang? 

Tijdens de Business Breakthrough Intensive werken we ook aan je mindset voor succes. Ik heb daar een paar jaar terug een stukje van opgenomen dat je hier onder terug kunt kijken.  

Vond je deze video waardevol? Like ons dan op YouTube! Je krijgt dan een update als ik een nieuwe video upload

Ook aan jouw angsten en belemmerende overtuigingen zullen we werken tijdens de Business Breakthrough Intensive. Als het jouw tijd is om door te breken met jouw bedrijf, schrijf je dan nu in! 
KLIK HIER om je in te schrijven voor de BBI

Was dit artikel waardevol voor je?

Laat me dat dan weten! Ik zet me volledig in om je praktische tips te geven die je helpen jouw bedrijf succesvol te maken en ik ben benieuwd wat jij er mee gaat doen. Laat me in het commentaarveld hier onder weten waarom jij bent gestart met jouw bedrijf en wat het belangrijkste inzicht is dat je hebt gekregen door deze blog.